Theoke,
Vindt gij dat ik tegen jullie verdedigend heb gespeeld?
Voor mijn doen vond ik dit zeker niet het geval.
Ik ben zowel in m'n frames tegen Bart en tegen Glenn redelijk voluit voor m'n kansen gegaan, Glenn heeft uit een open kans ook een mooie break van 27 gemaakt en had daarna nog voldoende kansen, en ik maakte ook 18 en 25.
Ook Bart had toch redelijk wat kansen tegen mij, hij werd regelmatig beloond voor z'n aanvallend spel met mooie kansen, maar heeft ze net niet genoeg benut door een paar makkelijke shots te missen, hij had in beide frames toch een paar kansen om het frame te winnen, ik ben wel een paar keer goed weggekomen als ik voor een shot ging, maar dat is dan weer puur geluk.
M'n frame tegen u herinner ik me dat ik heel veel opgelegde kansen kreeg, maar daar kan ik ook niet aan doen.
Zelfs zonder 'leep' te spelen hadden jullie makkelijk 6-6 kunnen spelen, Bart had kansen om beide frames te winnen van mij, en ook Glenn had z'n kansen, en dan heb ik het nog niet over de frames van m'n ploegmaats, want daar heb ik maar weinig van gezien, dus ik denk vooral de de ploeg met het meeste geluk (bij mij persoonlijk toch) gewonnen heeft, maar ja, als ge de kansen niet benut.
Wanneer ik een frame verlies zal ik ook meestal de oorzaak zoeken bij mezelf en bij de shots die ik gemist heb, uiteraard is er verschil in spelstijlen en zijn er zaken die ik niet graag heb, maar ik zal daar meestal de reden van een nederlaag niet gaan zoeken, in 2e afdeling krijgt ge bijna elk frame kansen genoeg om te winnen, chance en flukes en de manier van spelen van uw tegenstander hebt ge niet in de hand, uw eigen spel wel....
Johan speelt over het algemeen ook open en aanvallend, ik heb die dit seizoen nog maar weinig verdedigend weten spelen hoor (goed wegkomen is een andere zaak, dat hangt van week tot week af).
Ik hoorde wel van Glenn dat hij vond dat de Gie heel taktisch speelde, maar om heel onze ploeg op de korrel te nemen hierdoor vind ik toch wat overdreven, niet?
Gie speelde in het begin van het seizoen ook voluit voor de aanval, maar de laatste weken draaide zijn potting niet zo goed meer, dus ik vermoed dat hij zijn spelsteil hierdoor wat heeft aangepast, ik kan begrijpen dat mensen daar moeite mee hebben, het is altijd leuker spelen tegen een aanvallende speler.
Iedereen heeft zijn sterke punten, bij Gie is dat momenteel meer z'n taktisch spel want hij mist de laatste weken tamelijk veel, bij jou en Glenn is dat potting, als Gie ook voluit voor de aanval zou kiezen, dan zou hij momenteel niet met gelijke wapens strijden, iedereen heeft z'n zwakke(re) en sterke punten en maakt daarvan gebruik naar zijn eigen goeddunken.
Ik heb dit seizoen ook al erge dingen moeten meemaken op safetyvlak (ook wel antisnooker genoemd).
Er zijn genoeg spelers die beter kunnen potten dan wij (zeker zoals ik dit jaar speel), als ik zelf ook voor elke bal zou gaan (wat'k in 't begin van het seizoen ook geregeld deed) zou ik ook van veel spelers verliezen (uw potting draait niet elke week op volle toeren hé), en verliezen is ook niet prettig.
Ik zal dan ook meestal op m'n afleg proberen te letten, zeker wanneer ik me niet volledig commit op een shot, wat af en toe het geval is.
Ik moet u volledig gelijk geven dat jullie de aanvallendste ploeg waren (een meer aanvallende speler dan jou is bijna niet te vinden, tenzij misschien de Michel VB), jullie streden allemaal met open vizier, maar om ons dan te veroordelen omdat we de kansen (afleggers) afmaken die jullie dan achterlaten...
Als ik een moeilijk shot heb bouw ik wat safety in met mogelijk positie, heb ik een makkelijk shot dan ga ik er voluit voor, heb ik een shot met geen kans op positie dan ga ik er niet voor, is eigenlijk vrij simpel en ik vermoed toch dat iedereen zo speelt?
In een match ga ik gewoonlijk niet voor elke bal (op training meestal wel), jullie wel?
Ik wou dat ik 30 safeties achtereen kan spelen zoals ge zegt, maar meestal gaat het bij de 3e of 4e wel mis, en lig ik ergens halverwege.
Een sportief orgasme heb ik dit jaar nog van geen enkele speler gekregen hoor
Daarvoor moet het niveau nog net ietsje hoger...