Aanschaf snookertafel

A forum for your general snooker chit chat
CueBoy
Highest Break: -1

Aanschaf snookertafel

Postby CueBoy » 10 Apr 2007, 19:04

Goeiedag

Ik ben van plan om een (full size) snookertafel aan te schaffen.
Graag had ik van jullie de "do en don't"-s gehoord.

Ikzelf dacht te zoeken naar een Riley tafel. Waarom ? In de club waar ik speel, Quality in Zele, staan enkel Riley tafels. Als ik dan in een andere club ga spelen, met tafels van andere merken, dan is het alsof de gaten op deze (niet-Riley) tafels groter zijn.
Vandaar mijn voorkeur :-)

Op het net vind je steeds "zoek een tafel op eBay/Kapazaa/2dehands.be/... ". Ik zie hier altijd een aantal praktische problemen : hoe krijg je zo'n tafel thuis ? Waar haal je het laken ? Vandaar dat ik mijn licht (online) al heb opgestoken bij ESPA, Thissen en Josan. Zijn er nog andere (online) winkels ?

Alle opmerkingen en raad zijn welkom.
Thanks
CueBoy.

sfinx
Belgium Ranking: 20
Highest Break: 103
Club: rialto-de panne

Re: Aanschaf snookertafel

Postby sfinx » 11 Apr 2007, 07:56

CueBoy wrote:Goeiedag

Ik ben van plan om een (full size) snookertafel aan te schaffen.
Graag had ik van jullie de "do en don't"-s gehoord.

Ikzelf dacht te zoeken naar een Riley tafel. Waarom ? In de club waar ik speel, Quality in Zele, staan enkel Riley tafels. Als ik dan in een andere club ga spelen, met tafels van andere merken, dan is het alsof de gaten op deze (niet-Riley) tafels groter zijn.
Vandaar mijn voorkeur :-)

Op het net vind je steeds "zoek een tafel op eBay/Kapazaa/2dehands.be/... ". Ik zie hier altijd een aantal praktische problemen : hoe krijg je zo'n tafel thuis ? Waar haal je het laken ? Vandaar dat ik mijn licht (online) al heb opgestoken bij ESPA, Thissen en Josan. Zijn er nog andere (online) winkels ?

Alle opmerkingen en raad zijn welkom.
Thanks
CueBoy.

hallo
the easy and best way is natuurlijk één aanschaffen van een biljartwinkel maar dat is natuurlijk niet de goedkoopste manier.
ik heb ongeveer een 10 jaar geleden een tweedehands snookertafel (challenger) aangekocht via espa en ben er zeer tevreden over .Een zeer goede tafel en ook zeer kleine pockets (altijd beter om op te trainen )
In die tijd heb ik er 100.000 BF voor betaald ,geleverd en geplaatst(banden afgeschuurd en herlakt,banden overtrokken,nieuw laken van goeie kwaliteit,nieuwe pockets,lichtbak,scorebord, en alle toebehoren waren er ook bij ,zelfs een goeie set nieuwe ballen) ,maar ik denk dat je nu toch een 3500 euro moet neertellen voor hetzelfde (voor een riley toch een 4000 euro)
een tweedehands kan je natuurlijk vinden (dikwijls vanaf 1000 euro) maar dan moet je er wel vanalles bijrekenen ( om hem volledig inorde te zetten toch een 800 euro of meer )
dan heb je dikwijls nog het vervoer probleem
en pas dan nog op dat je je geen breuk heft bij het opzetten
in ieder geval ik heb het mij niet beklaagt van mijn aankoop
ik kan je zeker espa aanbevelen
groetjes en veel geluk met je aankoop

moon
Highest Break: 139
Club: Riley Inn nGenk

tafel

Postby moon » 11 Apr 2007, 09:37

Ik weet dat Jan Dehertogh (degene die de tafels deed voor het BK en het ETC) nog minstens twee zeer goede tafels heeft staan. Hij zei me dat deze geleverd, en geplaatst worden (compleet in orde) voor € 2.000

Mocht het je interesseren, laat maar iets weten, dan stuur ik je het nummer van Jan wel door.

Groeten,

Johnny Peetermans
0477/24.61.13

BrunoC
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 76
Club: The Corner

snookertafel

Postby BrunoC » 11 Apr 2007, 12:05

Heb een jaartje geleden ook een snookertafel gekocht,had wel veel geluk.
Was via Kapaza,een kerel die 2 tafels verkocht voor 2.300€ 't stuk,geplaatst en met nieuw laken.Was dan nog op de 2de verdieping tafel = Riley Aristocrat,laken = Strachan 6811 Gold Tournament (+-400€ nieuw!!!).Hij had vroeger zelf een zaak maar doet het nu nog enkel als bijverdienste,als je wil kan ik es kijken of ik zn nummer nog heb :shock:

Kijk ook eens bij Thissen(site) in Antwerpen,je bent best dat je het niet zelf doet maar laat doen,de tafel weegt ong 1200kg,elk blad (5stuks)weegt ong 260kg :? ... op de zijkant van het blad zit speciale schroefdraad waar je een dikke vijs kan indraaien,dit aan elke zijde.Als je 2 stevige stalen buizen neemt (1/2 m lang)en hier een gat in boort kan je elk blad met 4 man dragen(valt goe mee).

Hou ook rekening met de ruimte ( min 5m x 8m) en de constructie.

Grtz,
BrunoC

The Cannibal

Postby The Cannibal » 11 Apr 2007, 17:54

5m x 7m gaat ook nog al is wat meer aangenamer, maar da's dan wel de minimum. Ik heb zelf m'n tafel in een kamer van 6.5m x 7m staan en dat is prima!

Cueball
Highest Break: 52

Postby Cueball » 11 Apr 2007, 20:42

AUB doe het niet met Thissen.Kwa snooker en poolaccessoires valt dat daar dik tegen.
Enkel zeer goed in orde voor biljart en artistiek.

CueBoy

Postby CueBoy » 12 Apr 2007, 06:52

Bedankt voor de antwoorden...

sfinx wrote:the easy and best way is natuurlijk één aanschaffen van een biljartwinkel maar dat is natuurlijk niet de goedkoopste manier.
...
een tweedehands kan je natuurlijk vinden (dikwijls vanaf 1000 euro) maar dan moet je er wel vanalles bijrekenen ( om hem volledig inorde te zetten toch een 800 euro of meer )
dan heb je dikwijls nog het vervoer probleem
en pas dan nog op dat je je geen breuk heft bij het opzetten

Dat zijn net dezelfde bedenkingen als ik mij maak :-)
Een winkel zal (zoals met altijd zeker ?) idd. niet de goedkoopste manier zijn, maar dan heb je - hopelijk ! - geen extra problemen en ook nog een service na verkoop.

sfinx wrote:ik kan je zeker espa aanbevelen

Heb je zelf ervaring met ESPA ?

moon wrote:Ik weet dat Jan Dehertogh (degene die de tafels deed voor het BK en het ETC) nog minstens twee zeer goede tafels heeft staan. Hij zei me dat deze geleverd, en geplaatst worden (compleet in orde) voor € 2.000

Je weet per ongeluk niet het merk van deze tafels ?

BrunoC wrote:Was via Kapaza,een kerel die 2 tafels verkocht voor 2.300€ 't stuk,geplaatst en met nieuw laken.Was dan nog op de 2de verdieping tafel = Riley Aristocrat,laken = Strachan 6811 Gold Tournament (+-400€ nieuw!!!).Hij had vroeger zelf een zaak maar doet het nu nog enkel als bijverdienste,als je wil kan ik es kijken of ik zn nummer nog heb

Lijkt mij perfect de tafel die ik zoek :D Zo'n Riley Aristocrat staat ook 2de hands bij Thissen en ESPA te koop...
Ik zal je aanbod in mijn achterhoofd houden...

BrunoC wrote:Hou ook rekening met de ruimte ( min 5m x 8m) en de constructie.

The Cannibal wrote:5m x 7m gaat ook nog al is wat meer aangenamer, maar da's dan wel de minimum. Ik heb zelf m'n tafel in een kamer van 6.5m x 7m staan en dat is prima!

Dat komt wel in orde : de kamer is 5,8m op 8,5m... speciaal rekening mee gehouden bij het bouwen ;-)

Cueball wrote:AUB doe het niet met Thissen.Kwa snooker en poolaccessoires valt dat daar dik tegen.
Enkel zeer goed in orde voor biljart en artistiek.

Ik veronderstel dat je uit eigen ervaring spreekt. Heb je ervaring met plaatsing en service van snookermateriaal door Thissen ?

jerpal

Postby jerpal » 13 Apr 2007, 18:23

Ik ben persoonlijk tevreden van Hugo Coppieters. Snelle service, goede kwaliteit en scherpe prijzen

Marc Driesen

Postby Marc Driesen » 22 Apr 2007, 12:52

ESPA is een zeer degelijke en professionele firma!! Erick is in mijn ogen de beste plaatser van België !!

Mvg
Marc

CueBoy

Postby CueBoy » 22 Apr 2007, 14:23

Marc Driesen wrote:ESPA is een zeer degelijke en professionele firma!! Erick is in mijn ogen de beste plaatser van België !!

Zal er rekening mee houden en één van deze weken eens binnenspringen :)

Bungda
Highest Break: 92

Postby Bungda » 22 Apr 2007, 18:25

Bij ons worden de tafels gedaan door Jan De Hertog, je moet hem bespreken via Hugo .
Gezien we altijd goede reacties krijgen op onze tafels kan ik hem ten sterkste aanprijzen.
Daniel
ACRO Tienen

Return to “The Snooker Pub”