snooker moet sneller?????

Discuss all the latest snooker news: main tour, PTC, EPTC, events, tournaments, etc...
matty
Belgium Ranking: 43
Highest Break: 69
Club: zuma snooker peer

snooker moet sneller?????

Postby matty » 10 Apr 2009, 01:20

sir rodney walker heeft het achterlijke idee gelanceerd om het aantal rode ballen terug te schroeven van 15 naar 6 :roll:
A new shorter form of snooker is set to be trialled at the World Championship in Sheffield later this month.

The reduced version - provisionally titled 'Super6s' - will feature the same number of colours per frame as the regular format but only six reds.

It is hoped the new format will help snooker replicate the success of Twenty20 cricket.

It will be trialled with a contest between a legends team and a rising star side at the Crucible event.

"As an observer of snooker you cannot churn out the same diet year after year," said the chairman of World Snooker, Sir Rodney Walker. "Look at what Twenty20 has done for cricket.

"It has brought in a whole new audience so what we have in mind we think would be appealing to a younger audience.

"The working party who looked into this thought that a six-ball tournament with matches that take an average of six to seven minutes to play, with maybe the best of five, best of 10 frames," he added in the Guardian.

606: DEBATE
What's all this about? Are they trying to ruin the game?

KB_is_back
World Snooker has come in for some criticism of late for not doing more to keep the sport fresh or appealing.

World number one Ronnie O'Sullivan branded snooker a "dying" sport and called for it's governing body to seek ways to revitalise it.

Two-time world champion John Higgins has been particularly critical of the inability of the WPBSA to promote snooker overseas.

In August last year, the sport's two biggest sponsors - World Championship backers 888.com and Saga Insurance who supported the Wembley Masters - terminated their contracts, costing the game £1.5m.

However, on Wednesday, World Snooker announced online bookmakers Betfred.com had signed a four-year deal to sponsor the World Championship.

wat denken jullie hiervan??????
grtz timo

Dr Love
Highest Break: 95

Re: snooker moet sneller?????

Postby Dr Love » 10 Apr 2009, 07:42

een late 1 aprilgrap als je het mij vraagt :lol:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

matty

Postby matty » 10 Apr 2009, 09:30

geen late aprilgrap dus maar een poging om meer jongeren terug rond de tafel te krijgen die nu liever gaan poolen omdat snooker langer duurt,makkelijker lijkt en mischien ook een ietwat stoffig imago met zich mee draagt.....
maar aan de andere kant:geen 147's meer :x maar maximums van 75 (hum daar zou ik zelfs wel s aan kunnen geraken :mrgreen: ) wat ook wilt zeggen dat als ge de 6 rode met een hoge kleur vd tafel speelt,het frame al binnen is :roll: zeg nu zelf dat is toch de sport volledig zijn magie ontnemen niet?en hoe gaat luca dan het record van het meeste officiele centuries ooit kunnen ontnemen van hendry :lol: ;)
ik denk dat snooker zeker nog een toekomst heeft met vele talentvolle jongeren en een land zoals china waar de sport ook zeer populair aan het worden is.voor het stoffig imago af te werpen zouden ze beter de dresscode aanpassen(waarmee ik niet wil gezegd hebben dat ik er nu iets op tegen heb ;) ) want zeg nu eerlijk dat trekt jongeren die zowiezo al veel met imago bezig zijn toch helemaal niet meer aan.ik pleit hier nu niet voor kapotte jeansbroeken,hawai-t-shirts en basketsloefkes aan de tafel,maar ietwat speling zou toch welkom zijn :idea:
grtz timo

Anthony
Belgium Ranking: 64
Highest Break: 128
Club: Arena

Postby Anthony » 10 Apr 2009, 14:32

matty wrote:geen late aprilgrap dus maar een poging om meer jongeren terug rond de tafel te krijgen die nu liever gaan poolen omdat snooker langer duurt,makkelijker lijkt en mischien ook een ietwat stoffig imago met zich mee draagt.....
maar aan de andere kant:geen 147's meer :x maar maximums van 75 (hum daar zou ik zelfs wel s aan kunnen geraken :mrgreen: ) wat ook wilt zeggen dat als ge de 6 rode met een hoge kleur vd tafel speelt,het frame al binnen is :roll: zeg nu zelf dat is toch de sport volledig zijn magie ontnemen niet?en hoe gaat luca dan het record van het meeste officiele centuries ooit kunnen ontnemen van hendry :lol: ;)
ik denk dat snooker zeker nog een toekomst heeft met vele talentvolle jongeren en een land zoals china waar de sport ook zeer populair aan het worden is.voor het stoffig imago af te werpen zouden ze beter de dresscode aanpassen(waarmee ik niet wil gezegd hebben dat ik er nu iets op tegen heb ;) ) want zeg nu eerlijk dat trekt jongeren die zowiezo al veel met imago bezig zijn toch helemaal niet meer aan.ik pleit hier nu niet voor kapotte jeansbroeken,hawai-t-shirts en basketsloefkes aan de tafel,maar ietwat speling zou toch welkom zijn :idea:
grtz timo

Ze zouden dan beter het snooker op een pooltafel als je bedoelt met die 6rode.
En de ballen dan evengroot maken als poolballen .

Mitu
Belgium Ranking: 12
Club: Shooters

Postby Mitu » 10 Apr 2009, 14:42

't Zou wreed zonde zijn! :?

Allez seg, welke charme heeft ons geliefkoosde spelleke dan nog, als ge met amper 6 rode ballen gaat spelen??

Langs den andere kant ... 't is misschien mijn enige kans op nen total clearance! :D

luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Postby luchtzak » 11 Apr 2009, 07:37

Op de Belgium Ranking is dat reeds beslist voor volgend jaar dat de wedstrijden best of 5 van sommige spelers sowieso maar met 6 rode ballen gespeeld moet worden, ik kijk dan vooral naar ene Bart Noëth die de erg slechte gewoonte heeft om zijn match na 2 uur wedstrijd tot een decider laat komen en dan nog te verliezen ook! ;)

Nee, alle gekheid op een stokje: 15 rode ballen is toch de standaard en ik vind dat het zo zou moeten blijven ;-)

BrunoC
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 76
Club: The Corner

Postby BrunoC » 11 Apr 2009, 08:21

Geen grap...
http://www.oldham-chronicle.co.uk/news- ... -the-cards
http://uk.eurosport.yahoo.com/09042009/ ... order=date
http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/other_s ... 991487.stm
http://www.rte.ie/sport/snooker/2009/0409/snooker.html

Break off zal nog belangrijker worden nu,bedoel 6 rode wegspelen + de kleurtjes daar slaag ik zelfs af en toe in :o
Denk wel dat hierdoor de "mindere goden" meer kansen zullen hebben om te winnen,of het meer jongeren gaat aantrekken door het op pool te laten trekken das twijfelachtig en spelers die last hebben van lawaai rond de tafel zullen zich een andere hobby moeten zoeken vrees ik,wat is de volgende stap? Casual kledij of cheerleaders voor de match :mrgreen:

Vind het persoonlijk jammer al zal het wel wennen zeker...

zaitchik
Highest Break: 0
Club: De Komma

Postby zaitchik » 11 Apr 2009, 09:13

Cheerleaders : goed idee, maar dan ni alleen voor de match, maar ook tussen de frames ;)
Of misschien toch maar ni : ik zou kunnen afgeleid worden (hoge waarschijnlijkheidsgraad !!!) en hier en daar nen bal verkeerd spotten :roll:

RAFCSTEVIE
Highest Break: 135
Club: TRIANON KONTICH

Postby RAFCSTEVIE » 11 Apr 2009, 09:29

Als dit nieuw snookervoorstel erdoor komt en men bv alle rondes best of 19 spelen en finales best of 49 bv in Sheffield , wel dan gaan er meer kijkers genoteerd worden.

Dat de charme vh spel word verkracht ( bv geen century's meer & een 147 ) is een feit en dat vind ik ook jammer maar.........in dit mediageil circustijdperk hoort het nu éénmaal om de kijkers te houden en erbij te winnen en ik denk wel dat met het nieuwe voorstel dit het geval gaat zijn.

Ik ben eens benieuw wat ons te wachten staat in elk geval.

Moet eerlijk toegeven sinds ik ben gestopt met snooker spelen kijk ik van de 100% biljart 80% naar Pool en nog maar 15% snooker ( en dat is jaarlijks wat uurtjes naar het WK in april )en 5% naar drieband , als deze nieuwe format erdoor komt zal ik waarschijnlijk toch terug wat meer naar snooker gaan kijken .

Nog 1 ding : naar wedstrijden kijken ( en die zijn er regelmatig hoor ) waarin frames meer dan 30 minuten duren is saai en wat doet een mens dan .............juist : zappen !!!
Dit kan niet in Pool waar een rack nooit meer dan 10 minuten ( wat ruim is ) duurt , en met het nieuwe concept wat ze in het snooker willen proberen ga je ook zéér snelle frames forceren en dus zodanig de kijker tevreden stellen.

Conclusie : ik vind het zéér jammer maar niet onlogisch wat ons te wachten staat.

Nog een klein voordeel ; snellere matchen maakt mogelijkheid tot meer inschrijvingen en eventueel ook meer inkomsten voor de bond , ook een zéér belangrijk feit in crisisperiodes !!!

matty

Postby matty » 11 Apr 2009, 09:52

snooker zonder 147 en centuries dat is gelijk golf zonder hole in one,darts zonder a nine darter,tennis zonder grand slam,f1 zonder pole position,voetbal zonder hattricks,wielrennen zonder de ronde van frankrijk,allez een cafe zonder bier en ga zo maar door.......alleen maar om te zeggen dat ik dit voorstel dus absoluut niet zie zitten.ik zal wel gaan poolen als ik snellere framekes wil spelen :roll: ....niet dus ;)
er moet toch wel een andere manier zijn om het spel te versnellen bv. de tijdsklok instellen 25 sec per schot hoe moeilijk het ook is=>je krijgt sneller en meer kansen (die tegen mij zouden spelen toch :mrgreen: ) en die mannen zoals osullivan,higgins en andere selby's maken toch wel vlot hoge breaks dus dat kan helpen.wordt dit systeem trouwens ook niet toegepast in de premier league.of bij voorbeeld bij een fout van je tegenstander met the ball in hand wit overal op de tafel mag leggen en niet enkel in de D...ik zeg zo maar wat hè
trouwens ik heb vorig jaar de sessie live gezien tss king en ebdon op het WK die duurde vlot 4.5 uur voor 7 frames maar ik heb allesbehalve liggen vervelen.it was pretty entertainig stuff :lol: maar dat hangt weer van mens tot mens af zeker ;)
grtz timo

moon
Highest Break: 139
Club: Riley Inn nGenk

Postby moon » 11 Apr 2009, 19:13

Het "doodbloeden" van snooker hangt niet af van de hoeveelheid rode ballen, wel van de moeilijkheidsgraad van het spel. Het is niet omdat je minder ballen op die grote tafel legt, dat het spel gemakkelijker wordt.
Als snooker morgen makkelijker zou worden, dan zouden veel snookerspelers een andere uitdaging gaan zoeken, zoiets zit in je genen !!!!

Bungda
Highest Break: 92

Postby Bungda » 11 Apr 2009, 21:39

Dat ze eens eerst zorgen dat de miss regel voor iedereen gelijk en duidelijk is.
Beschrijven zoals het moet en geen interpretatie, simpel hoor is best mogelijk maar voor hen blijkbaar niet.
De boel verkloten wel.
Net zoals die witte bal met rode vlekken, ze hebben dat ooit als proef gedaan op tornooien -21 dacht ik,ook niks geworden (maar goed ook)
Daniel

sfinx
Belgium Ranking: 20
Highest Break: 103
Club: rialto-de panne

Postby sfinx » 12 Apr 2009, 07:42

ik vind dit ook jammer,maar ze praten dan ook over het aantal frames te verhogen op tornooien,in een BR mag dit dan ook een best off 9 worden in de voorrondes ,en in ere 9 frames in plaats van 6 in competitie,tis de bedoeling dat we even lang kunnen spelen,ik zal bv niet naar hasselt rijden voor op een BR een best off 5 met 6 rode te spelen,dan leg ik de BR zeker stil,en ik denk dat er nog zullen volgen,ik blijf in ieder geval snookeren ,al was het maar met 1 rode bal :lol:
groetjes uit de panne

Kristof
Highest Break: 0
Club: St-Martinus

Postby Kristof » 12 Apr 2009, 11:10

6 rode is te weinig!

Waarom niet gewoon met 10 rode ballen; ik snap niet waarom het plots van 5 rijtjes rode in de driehoek naar 3 moet. 4 is toch een minder abrupte (en dus logischere) stap!?

Greetz,
Kristof aka Hij-die-het-licht-gezien-heeft :)

De_Ludo
Highest Break: 79

Postby De_Ludo » 12 Apr 2009, 11:20

Het doodbloeden van de snookersport heeft niets te maken met het aantal rode ballen of de tijdsduur van
een frame. (Golf is nog altijd aan populairder aan het worden, en daar naar kijken is saai, behalve voor
diegene die het spelletje kennen)

De redenen die ik zie zijn
1. de jeugd houd niet van regeltjes die hun gedrag reguleren
2. ze kunnen tegenwoordig zoveel dingen doen en willen zich niet engageren voor één ding

wat is daar aan te doen ?
ik weet het niet, misschien anderen wel

mvg
De_Ludo

cue-action
Belgium Ranking: 32
Highest Break: 125

Postby cue-action » 13 Apr 2009, 09:19

Jimmy White interview:

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/other_sports/snooker/7995833.stm

Tevens, vanavond 13/04 om 23.10 op BBC1: interview met Jimmy.

DaFrancus
Highest Break: 56
Club: The "Q" Breendonk

Postby DaFrancus » 01 May 2009, 03:05

Goh,

Sinds het nieuws heb ik het met mijn trainingskameraad al enkele malen gespeeld met de 6 rode ballen.

Ik vind het leuk om tegen elkaar te trainen en om zo vlot toch op 2 uurtjes tijd wel enkele frames meer te kunnen spelen, maar in wedstrijdverband zie ik toch nog liever 15 rode ballen op tafel.....

Het enige voordeel al geluk is natuurlijk ook dat het snookerforum.be logo hierboven al geluk ook maar 6 rode ballen in zijn afbeelding heeft liggen... toeval? :p

TheRocket
Belgium Ranking: 4
Highest Break: 136
Club: Riley-Inn

Postby TheRocket » 01 May 2009, 03:48

DaFrancus wrote:Goh,

Sinds het nieuws heb ik het met mijn trainingskameraad al enkele malen gespeeld met de 6 rode ballen.

Ik vind het leuk om tegen elkaar te trainen en om zo vlot toch op 2 uurtjes tijd wel enkele frames meer te kunnen spelen, maar in wedstrijdverband zie ik toch nog liever 15 rode ballen op tafel.....

Het enige voordeel al geluk is natuurlijk ook dat het snookerforum.be logo hierboven al geluk ook maar 6 rode ballen in zijn afbeelding heeft liggen... toeval? :p

ik zie er 7 liggen.

Dr Love

Postby Dr Love » 01 May 2009, 11:34

't zijn er 8

TheRocket
Belgium Ranking: 4
Highest Break: 136
Club: Riley-Inn

Postby TheRocket » 01 May 2009, 11:47