Interconnect Dutch Open 2008 - 's Hertogenbosch

Discuss all the latest snooker news: main tour, PTC, EPTC, events, tournaments, etc...
luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Interconnect Dutch Open 2008 - 's Hertogenbosch

Post by luchtzak »

Dear Snooker player,

We are proud to announce the Interconnect Dutch Open 2008.

On 5, 6, 7, 12, 13 & 14 December the pre-qualifications will take place.
Friday 19, Saturday 20 and Sunday 21 December will be the final weekend.

It is now possible to enter the tournament.

You can do this by sending an e-mail to:
enter@interconnectopen.nl

Please enter at least the following information in your mail:
- Name (forename and surname)
- Adress
- Phonenumber
- E-mail adress
- If you have to play Pre-qualifications (which weekend do you prefer)

Weekend A : 5 Dec / 6 Dec / 7 Dec
or
Weekend B : 12 Dec / 13 Dec / 14 Dec

- Please pay as soon as possible.

Furthermore we ask you to forward this mail to any snooker player who did not receive this mail.

With kind regards,

Organisation Interconnet Open organisation@interconnectopen.nl

Please look to our website for more information: http://www.interconnectopen.nl

--------------------------------------------------------------------------------

Dutch / Nederlands:

Beste Snooker speler,

We zijn trots dat we het Interconnect Dutch Open 2008 kunnen aankondigen.
Op 5, 6, 7, 12, 13 en 14 December zullen de voorrondes plaatsvinden.
Vrijdag 19, Zaterdag 20 en Zondag 21 December zullen de finales worden gespeeld.

Het is vanaf heden mogelijk om je in te schrijven door een mail te sturen naar:
enter@interconnectopen.nl

Wij willen graag de volgende informatie in deze mail zien:
- Naam
- Adres
- Telefoonnummer
- E-mail adress
- Als je voorrondes moet spelen graag je voorkeursweekend aangeven.

Weekend A : 5 Dec / 6 Dec / 7 Dec
of
Weekend B : 12 Dec / 13 Dec / 14 Dec

- En betaal aub zo spoedig mogelijk.

Ken je een snooker speler die deze mail nog niet gehad heeft, stuur deze dan gerust door.

Met vriendelijke groeten,

Organisatie Interconnet Open organisation@interconnectopen.nl

Neem ook eens een kijkje op de website: http://www.interconnectopen.nl
upperuk
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 102
Club: Trianon

Re: Interconnect Dutch Open 2008 - 's Hertogenbosch

Post by upperuk »

Is da daar wa goe?
goei condities?
leuk sfeertje?
Iemand ervaring?
matty
Belgium Ranking: 43
Highest Break: 69
Club: zuma snooker peer

Post by matty »

upperuk wrote:Is da daar wa goe?
goei condities?
leuk sfeertje?
Iemand ervaring?
snookerclub de dieze is een grote maar leuke zaak met 10 verzorgde riley tafels en een aantal sterke spelers in de eigen rangen.ook de uitbater micha van vonderen is nen toffe en is zelf ook gene pannekoek als het op snookeren aan komt ;) .de enige ervaring die ik heb in de dieze dateert van vorig jaar toen we daar met ons club een vriendschappelijk interlandje zijn gaan spelen tegen sc de dieze en dat is tot zover dat ik me kan herinneren heel goed meegevallen :lol: zeker een aanrader en het is niet ver dus....
grtz timo
Laurens
Belgium Ranking: 15
Highest Break: 126
Club: Biljart Lounge

Post by Laurens »

Zeker een aanrader om daar te gaan spelen, o.a. snelle tafels, goede sfeer, mooi deelnemersveld met een tiental profs,... :)

Jammer genoeg kan ik dit jaar niet deelnemen omdat hetzelfde weekend de Belgian Open U21 in Genk geprogrammeerd is.
139
Highest Break: 139
Club: Merode X

Post by 139 »

Heb al enkele edities 'Dutch Open' meegemaakt en nog NIEMAND horen klagen, dus...
loteling
Highest Break: 0

Post by loteling »

Beste Snooker speler,

Deelnemers die zich reeds hebben ingeschreven staan op:
http://www.interconnectopen.nl/Inschrijvingen2008.html

Je kunt inschrijven tot 21 November...

Neem ook eens een kijkje op de website: www.interconnectopen.nl

grts,

koen.
snookergast

Post by snookergast »

Nieuws
18 december 2006

Le Duc uit z’n dak!!!

In het slotweekend van de Interconnect Dutch Open is Hagenaar Maurice Le Duc (o.a. ranking winnaar 1994, winnaar Europacup 1994) naar zijn zeggen op een zeer kinderachtige manier gediskwalificeerd. Hij moest zich om 14:30 uur melden voor de laatste 64 in SC de Dieze te Den Bosch. Le Duc, bekend als toernooi veelvraat, ging goed gemutst en na een zeer goede voorbereiding op weg naar dit (voor Hollandse begrippen) belangrijke evenement. Onderweg begaf helaas zijn auto het op de snelweg in de buurt van Gouda. Hij kon zijn weg per auto niet voortzetten en liet deze langs de snelweg staan. Hierna nam hij contact op met de wedstrijdleiding en legde situatie voor aan de wedstrijdleiding. Hem werd medegedeeld dat hij tot uiterlijk 15:00 uur de tijd had om zich te melden bij de wedstrijdleiding. Gezien het feit dat dit niet haalbaar meer was en daarnaast dit geen handreiking van de wedstrijdleiding was omdat zijn wedstrijd van 15.00 uur niet werd uitgesteld reageerde hij niet al te vriendelijk op dit antwoord. Echter Le Duc zette alles op alles om alsnog op tijd zijn bestemming te bereiken. Hij kreeg een lift naar het treinstation van Alphen a/d Rijn, alwaar hij direct de trein kon nemen naar Utrecht. Eenmaal in Utrecht aangekomen stond de Intercity naar Den Bosch gelukkig klaar voor hem, waarna hij direct weer contact opnam met de wedstrijdleiding en hen om 14:40 uur mededeelde dat hij om 15:05 uur in Den Bosch en om 15:15 uur in het snookercentrum zou arriveren. Zo geschiedde, en hij meldde zich bij de wedstrijdleiding.
Met een brede grijns vertelde deze dat de wedstrijd zojuist was afgeblazen, en zijn tegenstander een zogenaamde ‘’walk-over’’ had gekregen. Een zeer teleurgestelde reactie was hierop het gevolg. Hij kon deze beslissing moeilijk accepteren ging naar de tafel waar hij zijn wedstrijd zou moeten spelen, en riep naar de wedstrijdleiding: ‘’Jullie moeten niet zeuren, maar mijn tegenstander naar de tafel sturen. Hij krijgt desnoods een 2-0 voorsprong!’’ Vervolgens kwam er een wedstrijdleider naar hem toe en vroeg hem zich te bedaren en hem wees op de andere wedstrijden die bezig waren. Vervolgens draaide hij zijn keu in elkaar. De wedstrijdleider gaf aan dat het conflict op een normale manier of op een harde manier opgelost kon worden. Le Duc vroeg hierop: ‘’Wat is de normale manier?’’ De wedstrijdleider gaf aan dat dit in een gesprek ergens achter in de zaal op een rustige manier uitgepraat kon worden en dat hij zijn keu uit elkaar moest draaien. Le Duc pakte daarna de witte bal en gooide deze vervolgens boos in het pack rode ballen van een zojuist opgezette tafel. Hierop dreigde de wedstrijdleiding de politie te bellen en hem te laten arresteren wegens huisvredebreuk. Hierop draaide hij z’n keu uit elkaar en liep luidruchtig en vol ongenoegen de speelzaal uit.

Enigszins gekalmeerd en het voorval hebben besproken met een aantal collega snookerspelers kwam het punt waarop de knop echt omging bij Le Duc. Het feit dat snookerspeler Bas de Vos hem vertelde dat hij zich ook om 14:30 uur moest melden en dus dezelfde speeltijd had als Le Duc, en dat hij nu moest spelen op de tafel waarop de wedstrijd van Le Duc was komen te vervallen. Met andere woorden: er was wel degelijk een mogelijkheid om Le Duc iets later te laten beginnen door de wedstrijd van Bas de Vos eerst te laten spelen. Hierop sprak Le Duc de wedstrijdleiding wederom aan, maar dit keer hadden ze geen verweer. Le Duc die niet op een smoes wilde wachten en begon te koken van woede, onderbrak de ontstane stilte met de aantijging dat dit niet een reglementaire, maar een persoonlijke kwestie en gaf aan dat de daad die hij vervolgens ging verrichten ook persoonlijk was. Woedend en helemaal buiten zichzelf pakte Le Duc alles beet wat hij kon pakken, waaronder de laptops die op de bureaus van de wedstrijdleiding lagen en smeet alles op de grond.
Tot slot: de Interconnect Dutch Open in alle rust en vrede verder gespeeld.
jazzanova

Post by jazzanova »

upperuk wrote:Is da daar wa goe?
leuk sfeertje?
:lol:
Tcheppen
Highest Break: 87

Post by Tcheppen »

Die Hollanders... t'zijn toch geen gewone gasten hé.
Ambiance is verzekerd, allen daar naar toe :lol:
X-man
Highest Break: -1

Post by X-man »

Mannen snookerliefhebbers, het enige wat ik hierop kan zeggen is dat Dedieze echt een superzaak is, en de Dutch Open een fantastisch tornooi is met een geweldige sfeer!!! Altijd plezier maken daar!! en de zaak is super, plus op vrijdag en zaterdagavond zit de zaak ook vol met knappe Bossche vrouwkes ( en geloof mij, ik kan het weten ;) ) Dus ik zou zeggen, kom allemaal er naartoe!!!
:twisted:
En voor diegenen die graag nog een stapje in de wereld zetten na hun match, Den Bosch is echt een geweldig bourgondische stad op dat vlak, met heel veel café's met enorm veel Belgische bieren 8-)

Hope to see you all there!!

Groeten

Xavier, een fiere Vlaamse Bosschenaar...

Ps Matty, wanneer komen jullie nog eens af? ;)
loteling

Post by loteling »

hoogste breaks sessie 1

Yvan van Velthoven (BE) 76

Jurgen van Roy (BE) 74
Ton Berkhout (NL) 71
Geert de Beuckeleer (BE) 68
Patrick Terlou (NL) 64
Ahmet Bozkurt (NL) 59
Xander van Rossem (NL) 59
Raf Vervoort (BE) 58
Ton Berkhout (NL) 56
Yvan van Velthoven (BE) 55
Johnny Petermans (BE) 54
http://www.interconnectopen.nl/High_Breaks_2008.htm
Last edited by loteling on 08 Dec 2008, 07:54, edited 2 times in total.
luchtzak

Post by luchtzak »

Ik supporter alvast voor de mannen van de leug! Maar... hoeveel spelers mogen er per poule door naar het main event ?
loteling

Post by loteling »

luchtzak wrote:Ik supporter alvast voor de mannen van de leug! Maar... hoeveel spelers mogen er per poule door naar het main event ?

Er wordt gespeeld in 20 poules van 5 of 6.
De nummer 1 van iedere poule plaatst zich voor het Main Event.
De nummer 2 van iedere poule plaatst zich voor het Wild Card Event op vrijdag 19 december.

Op het Wild Card Event wordt gespeeld in 6 poules van 4. Waarvan de nummers 1 en 2 zich alsnog plaatsen voor het Main Event.

1&2 zoals altijd zeker.... :idea: ;)

de link naar de resultaten...
goe bezig zou ik zeggen!!!

http://www.interconnectopen.nl/Results_ ... n_2008.htm

grts,

koen.
Last edited by loteling on 07 Dec 2008, 09:07, edited 1 time in total.
luchtzak

Post by luchtzak »

Heb ondertussen vernomen dat de eerste doorgaat maar de 2de nog een play-off moet spelen in 6 poules van 4.
moon
Club: Riley Inn nGenk

Post by moon »

Gisteren kwalificatie gaan spelen in een toffe club met heel fijne mensen !! en geweldig goede tafels !!
Met 4 keer 2 - 0 en éénmaal 2 - 1 overwinningen werd ik eerste in mijn poule en dus geplaatst voor het main event binnen 2 weken. Van belgische zijde plaatsten zich ook Yvan Van Velthoven en Mario Vanherck (voor zover ik weet).
luchtzak

Post by luchtzak »

moon wrote:Gisteren kwalificatie gaan spelen in een toffe club met heel fijne mensen !! en geweldig goede tafels !!
Met 4 keer 2 - 0 en éénmaal 2 - 1 overwinningen werd ik eerste in mijn poule en dus geplaatst voor het main event binnen 2 weken. Van belgische zijde plaatsten zich ook Yvan Van Velthoven en Mario Vanherck (voor zover ik weet).
Goe gedaan Moon! 8-)
snookerjunkie

Post by snookerjunkie »

Hey,

Ik doe inderdaad mee en ben zaterdag al gaan spelen. De tafels waren weer super goed en had een zware poule, met oa Jurgen Van Roy en Raf Vervoort. Als je weet dat er maar 1 doorgaat van de 6, dan is het echt geconsentreerd blijven tot de laatste frame. Men eerste wedstrijd wordt ik zowaar van tafel gespeeld door Raf, die was echt goe bezig, tot halverwege de tweede frame, 1-0 achter en 58-8 achter met 3 rode op tafel. toch nog kunnen pakken die frame, maar de diseder maakt Raf 58 en kom ik terug 50 achter met 3 rode ballen op tafel. Na een ware triller pak ik ook deze op zwart en mijn vertrouwen schiet de hoogte in. Mijn voorlaatste wedstrijd moet ik tegen Jurgen voor de eerste plaats en deze win ik met 2-1, ook een triller. Mijn laatste wedstrijd zou normaal een formaliteit zijn, tegenstander had nog niets gewonnen, maar ik kreeg er geen bal meer in, maar kan ik gelukkig toch winnen op zwart zodat ik (toch verdient) eerste wordt in mijn poule en zo rechtstreeks geplaatst ben voor het Main event.

mario
139
Club: Merode X

Post by 139 »

Ben mijn kans ook nog eens gaan wagen in Den Bosch. Net terug thuis (2u15').
Verloop van de poules : Eerste wedstrijd 1-1, in het beslissende frame beslis ik, na het potten van de voorlaatste rode bal, om snooker te leggen. Ik sta 26 punten achter met nog 35 op tafel. Wit plakt tegen geel en rood ligt kort bij blauw aan de zwarte pocket L. Prima snooker met ingedachte als hij mist (meest logische) nog 22 achter + free ball. Het onvermijdelijke gebeurt natuurlijk ! Hij mist zijn shot TOTAAL !!!! Speelt bijna in de midden pocket(waardoor de hoek van wit veranderd) raakt rood , rood tegen blauw, blauw stopt net voor de Rmidden pocket, en rood verdwijnt L beneden !!! :mrgreen: U N F U C K I N G BELIEVABLE :mrgreen: !! Gevolg : blauw inrollen positie geel....34 achter met 25 op tafel ! Als je op die manier een tornooi begint DA is KUT !
Vanaf 22.30u. moest ik wachten tot 0.15u om dan laatste match te spelen. Deze zou uitmaken wie 2e zou zijn in de poule. Bij begin van de wedstrijd had ik gevraagd aan de tornooileiding of de muziek, die stond te schetteren, wat zachter kon !Dat ging geregeld worden, en ik probeerde het kopke nog bij de wedstrijd te houden. 20' later ...0-1 achter, muziek nog altijd even luid ! Nog eens gevraagd of het wat zachter kon, de zaak was leeg en de laatste poule wedstrijd was bezig (dus: waarom moest die muziek zo hard ?! ) Frame 2 halfweg opgegeven, had barsttende koppijn en toen ik stond af te rekenen werd ie nog luider gezet ! :evil:
Het is de 4e keer dat ik deelneem aan dit prima tornooi, als het op deze manier moet zal het ook de laatste keer geweest zijn !
X-man
Highest Break: -1

Post by X-man »

Waar zaten al die Belgische supporters??? ;)
Zal dan de Duvels zelf moeten leegdrinken morgen :):)
matty
Belgium Ranking: 43
Highest Break: 69
Club: zuma snooker peer

Post by matty »

sorry xavier famiale verplichtingen hebben er een stokje voor gestoken maar wees gerust wij komen nog wel s af ;)
grtz timo